Stambogskontoret

En stamtavle er et vigtigt redskab for dem, der har opdræt eller planlægger kuld.

Medlemmer af foreningen kan få udarbejdet stambøger på deres hamstere, såfremt de ikke er hybrider.

Registrering af Guldhamster, Roborowski og Kinesisk hamster:
Alle hamstere uanset ophav kan få udstedt en stamtavle fra Dansk Hamster Forening. Undtagelsen til dette er Campbells og vinterhvid dværghamster, hvor der skal forelægge tilstrækkeligt dokumentation for deres ophav (læs mere under "registrering af importdyr"). Ved registrering af hamstere med ukendt eller ikke dokumenterbar baggrund vil forældrene blot stå angivet om "ukendt".

Ansøgningen af stamtavler foregår igennem foreningens medlemsportal: https://portal.hamsterforeningen.dk
Ansøgning om import af Vinterhvid eller Campbells, skal sendes til bestyrelsens mail: bestyrelsehamsterforening@gmail.com
Ansøgning om registrering af Guldhamster, Roborowski og Kinesisk hamster, skal sendes til bestyrelsens mail: bestyrelsehamsterforening@gmail.com

Registring af importdyr:
Ved import af hamstere fra udenlandske opdrættere kan stamtavlen konverteres til en gyldig stamtavle fra Dansk Hamster Forening, ved at vedhæfte den udenlandske stamtavle i ansøgningen. Import af Campbells og vinterhvid dværghamster er pga. risikoen for hybrider underlagt en særlig udarbejdet importprocedure der skal følges.

Ansøgningen samt den udenlandske stamtavle skal sendes på mail til bestyrelsehamsterforening@gmail.com

Priser for stamtavler:

Prisen skelner mellem registrerede opdrættere samt menige medlemmer.

OpdrætterMedlem
Pr. unge:5,00 kr.10,00 kr.
Ændring (pr. stambogsnr.):Gratis.Gratis
Importansøgning/Registrering:50,00 kr.100,00 kr.

.

Ansøgningen behandles ikke før betalingen for stamtavlerne har fundet sted. Betalingen kan ske ved overførelse til foreningens konto hos Vestjyske Bank (Reg. nr.: 8210 - Konto nr.: 4140151535) eller via MobilePay (11392)

Den vejledende ventetid for stambogsansøgninger er 7 dage, men typisk vil de blive behandlet indenfor 24-48 timer. I tilfælde af ekstraordinær travlhed, sygdom eller lignende vil evt. ændringer til behandlingstiden blive oplyst i ansøgningsprocessen.

Læs reglementet for stambogsføring