Foreningen

Dansk Hamster Forening er en forening hvor bestyrelse og medlemmer i fællesskab arbejder for at fremme interessen og kendskabet til hamstere, både som kæledyr og avlsdyr. Dette gør vi bl.a. igennem vores medlemsblad og forskellige arrangementer, hvor hamsterne er i fokus.

Hjallerup Marked 2014

Vi er en foreningen som arbejder aktivt for at udbrede kendskabet til hamsterne og deres behov, hvilket vi med succes gør når vi slår vores telt op på de danske sommer markeder, og inviterer interesserede indenfor til en snak med hamsterne.

Hvert år holder vi en række udstillinger jævnt fordelt over hele landet. Vores udstillinger forløbet roligt og uformelt, så vi kan fokuserer på at lave en hyggelig dag for alle deltagere, hvor man i en afslappet stemning kan få snakket med de øvrige medlemmer i foreningen, om det vi alle har til fælles: interessen for hamsterne. Her kommer der som regel udstillere fra hele landet, og vi forsøger hele dagen igennem at lave forskellige aktiviteter for de deltagende.

Historie:

Dansk Hamster Forening blev stiftet i 2005, men har rødder tilbage til starten af 1999, hvor en gruppe hamsterinteresserede, ført an af Bettina Gadeberg, lavede en informationsside som blev kaldt "De Danske Hamster Ejere". Der var på det tidspunkt ikke var nogen dansk samlingssted for hamsterejere, imodsætning til en række andre europæiske lande, hvor der havde eksisteret hamsterklubber i årevis.

På den stiftende generalforsamling blev det besluttet at projektet skulle kører videre under vores nuværende navn, Dansk Hamster Forening, og vi har siden da arbejdet aktivt for det fælles formål: at udbrede kendskabet til hamsterne.