Kæledyrs- og standardiseringsudstilling, Aulum

Dansk Hamster Forening har brug for jeres hjælp til få standardiseret adskellige farver, så kom endelig fra nær og fjern med jeres hamstere i ustandardiseret farver. Vi glæder os til at se jer.

Formål: At få standardiseret flere farver. Se liste med ustandardiserede farver.

Hvor/hvornår: D. 29. februar afholder vi en udstilling i Aulum.
Biblioteket i Aulum, Markedspladsen 2, 7490 Aulum

Hvilke klasser: Mulighed for at stille i klassene børnedyr og kæledyr som sædvanligt.
Der vil ikke være mulighed for at stille i standardklassen, da der denne dag arbejdes på bedømmelser af ustandardiserede farver. Vi håber, at der kan standardiseres en masse farvevarianter, inden dagen er omme :D

Hvad koster det: Normalpris for tilmelding i børne- eller kæledyr (50,- for medlemmer - 75,- for ikke-medlemmer)
Gratis for tilmelding af ustandardiseret farve til bedømmelse af den ustandardiserede variant.
OBS! Tilmeldes i standardklassen på tilmeldingsformularen. Til denne specifikke klasse kan hamstere med knækket hale, huller/flækker i ørene også stille (skader der ikke har betydning for velvære), da det kun er den ustandardiserede variant (i forhold til standard), der kigges på.

Hvordan tilmelder man: Tilmelding skal ske via medlemsportalen.
For ikke medlemmer skal blanketten fra hjemmesiden mailes til kasserer@hamsterforeningen.dk

Frist for tilmelding er d. 21. februar.

Hvad får man ud af det: Som tak for hjælpen, uddeles til hamstere i de farver, som bliver standardiserede denne dag, et gavekort til udstillerne af hamsterne.
Gavekortet er til én standardbedømmelse til en af udstillingerne i 2020, for en vilkårlig hamster efter eget ønske.

Hvordan fungerer det: Alle ustandardiserede varianter er velkomne, og vi satser på tid til at se alle varianter, som tilmeldes. Ved tidsnød, forbeholder dommerne sig ret til at fokusere på de på listen prioriterede farver.

Prøvestandarderne gennemgås og rettes til. Sidenhen offentliggøres listerne på et bord eller en væg med standardforklaringen på, hvordan farverne bør være. Hvis tiden er der, vil der efter bedømmelserne er slut blive gennemgået de standarder det er lykkes at få lavet. Hamsterne gennemgåes i grupper af farver af standarddommerne. Gennemgangen sker for lukkede døre. Der laves ikke enkeltvis bedømmelseskort. Standarddommerne vil kigge på hamsterne, vurdere farverne og drøfte, hvordan den bør være. Hvis standarddommerne vurderer, de ved, hvordan den bør se ud vil farven blive standardiseret.